Één week onderweg - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roos & Ronja - WaarBenJij.nu Één week onderweg - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Roos & Ronja - WaarBenJij.nu

Één week onderweg

Blijf op de hoogte en volg Roos & Ronja

09 Juni 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag zijn we alweer een week weg. Ondertussen zijn we al 1000 keer aangesproken door Thaise mensen die ons proberen te lokken zodat ze iets kunnen verkopen. Vooral Ronja straalt iets uit waardoor de Thai haar graag probeert dingen aan te smeren. Ondertussen heeft ook Ron geleerd dat "No thank you" wonderbaarlijk goed werkt. Vanuit Bangkok hebben we de nachttrein naar Chiang Mai (het Noorden van Thailand) genomen, een rit van zo'n 15 uur. Hier kwamen we in contact met een groep net afgestudeerde doktoren uit Ierland. Zij maakte de vooroordelen helemaal waar en dronken vele halve liters Chang Beer weg. Uiteraard wilde wij niet voor ze onderdoen. Toen de meegereisde politie (inclusief pistooll) er uiteindelijk genoeg van had werden we naar onze bedden begeleid. Wij kunnen jullie uit ervaring vertellen dat een Thaise nachttrein in combinatie met een aantal liter Chang in je maag niet ideaal is.. De volgende dag was een rustdag zodat we ons fysiek konden voorbereiden op de 3 daagse Jungletour. Deze Jungletour is het best te beschrijven als: vele km's lopen waarbij je drijfnat bent van het zweet. 100 liters water drinken zodat je het even later weer uitzweet. 30.000 rijstkorrels eten. 50 muggenbulten per persoon. 's Nachts slapen in een houten hutje op houten planken. Nog liever in de natuur plassen dan in de gaten in de grond. Maarrr al met al een super gave ervaring met veel indrukken! We hebben ook nog op een olifant gereden maar eigenlijk vonden we dit onwijs zielig. Ter schramele compensatie hebben we heel veel banaantjes voor de olifant gekocht. Na 2 keer langs de Burger King te zijn gelopen (ja we weten dat jullie trots op ons zijn), konden we het na de Jungle tocht niet weerstaan. We kunnen jullie zeggen: héérlijk na al die rijst!

Veel liefs vanuit Chiang Mai!

PS. Ik kan het niet laten te vermelden dat Ronja in de eerste de beste pauze tijdens de Jungle tocht uitgleed en met haar billen in de rivier belande. Heel de groep stond in zijn/haar vuistje te lachen. Zegt Ronja: "sorry i'm a little bit clumsy". Haha toch fijn dat Ronnie dat van zichzelf weet.. ;-)

• 09 Juni 2014 - 08:24

Charrie:

<3<3<3 toppertjes!

Ik moet ook verklappen dat ik even hardop lachte toen ik de jou ps. Bericht las!!

• 09 Juni 2014 - 08:24

Charrie:

<3<3<3 toppertjes!

• 09 Juni 2014 - 10:01

Wouter En Caroline :

Veel plezier nog R&R ,groetjes uit Valkenswaard

• 09 Juni 2014 - 12:15

Elke:

Hi Wijffies.. Leuk om jullie zo te volgen en een beetje 'mee te reizen'. Geniet samen van alle mooie dingen en gedraag jullie!! ;-) Enjoy!! X Elke

• 09 Juni 2014 - 14:44

Emmy:

Hoi meisjes
    Geweldig om jullie verslag te lezen, ga zo door!
    Hebben jullie in de hutjes van de foto geslapen?
    Niet bang voor wilde dieren?
    Geniet ervan ,veel plezier! Xxx Emmy