Same same, but different - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Roos & Ronja - WaarBenJij.nu Same same, but different - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Roos & Ronja - WaarBenJij.nu

Same same, but different

Blijf op de hoogte en volg Roos & Ronja

24 Juni 2014 | Laos, Don Det Tok

Sawadee,

Hier zitten we dan onze blog te schrijven, in een tourbus volgeladen met ontelbaar veel lege waterflessen. Zelfs op het dak liggen de flessen t/m 3 meter hoogte opgestapeld. Er zijn 10 stoelen over waar passagiers kunnen zitten maar uiteraard zitten er 14 mensen in deze bus. Wij zitten met onze groep van 5 mensen en de rest zijn locals. Ik (Roos) zit gezellig naast een dame die waarschijnlijk nog nooit een Westerse meid van zo dichtbij heeft kunnen bewonderen. Ze blijft maar naar mij kijken en ze kan het niet laten mijn gezicht en wimpers aan te raken. Er volgt een grote glimlach en de locals beginnen hard te lachen. Ik pak mijn dropkauwgom uit Nederland en bied heel de bus een kauwgom aan. Ik probeer nog uit te leggen dat je moet kauwen en niet moet doorslikken want het zou toch lullig zijn als ze door een dropkauwgom zouden stikken.. Ze hebben het begrepen want de locals zitten hard te smakken. Of ze het lekker vinden is de vraag maar we hebben in ieder geval vrienden gemaakt voor deze 6 uur durende busreis richting Thae Khek.

Ondertussen zijn we dus in Laos. We hebben bij de grensovergang van Thailand/Laos leuke mensen ontmoet. Met deze groep hebben we de slowboat naar Luang Prabang gepakt. Na 2 lange dagen op een schrale boot over de bruine Mekong rivier was het natuurlijk tijd voor drankjes. 's Avonds hebben we gezellig met z'n allen in de kroeg gezeten. Helaas hebben ze in Laos een avondklok omdat het een communistisch land is. Om 23.30 uur sluit alles en is er één plek waar je nog kunt afterpartyen: de bowlingbaan! In Nederland de plek voor kinderfeestjes of fanatieke ouderen? Hier is het dé place to be, je bent geen echte backpacker als je er niet bent geweest. Na een fanatieke pot bowling/bier bleek dat bowlen en drank geen goede combinatie is. Iemand uit onze groep kreeg een bowlingbal op z'n teen (iedereen kan zich voorstellen dat dit geen prettige ervaring is) en was het tijd om richting bed te gaan.

Na een paar dagen Luang Prabang was het tijd voor Vang Vieng. Deze stad ademt 1 ding uit: Tuben! Met een band de rivier op waar je telkens uit het water wordt gehengeld om drankjes in de verschillende kroegen te doen. Er zijn een paar jaar geleden 22 toeristen in 1 jaar omgekomen bij deze activiteit. Volgieten in de kroegen en daarna de sterke rivier op is niet zonder risico.. Met die gedachten in ons achterhoofd hebben we heel de dag Fristi gedronken. Haha nee oké, maar deze 2 dames zijn hartstikke verantwoordelijk en alles is goed verlopen. Het was een top dag om nooit meer te vergeten!

Nu zitten we dus na te genieten in de localsbus, ook weer een mooie ervaring.

Veel liefs,
Roos & Ronja

• 24 Juni 2014 - 14:27

Sandra Lamein:

Hoi lieverd, tegek om je verhalen te lezen. Ik zie al helemaal voor me hoe ze aan je wimpers zitten geweldig. Heel veel plezier .
    Dikke kus xxx sandra

• 24 Juni 2014 - 15:43

Elke Thijssen :

ho ho... Je vergeet het bowlen op eerste kerstdag toch niet?!
    Enjoy Laos!

• 24 Juni 2014 - 20:54

Ansje:

Hoi Roos wat maken jullie geweldige dingen mee!! Helemaal toppie. Nog heel veel plezier van alle mooie dingen!! Lieve groetjes Ansje xx